Labyrinthia – Archeo, Prehistorische hightech?
Drents Museum | Praktijkonderwijs, BB, KB, GL, TL
Mensen die bewegen als apen, in grotten wonen en bijna niet kunnen praten? Prehistorische mensen worden vaak afgebeeld als onbehouwen woestelingen in berenvellen. Denk maar eens aan Jerom uit Suske&Wiske, The Flintstones en The Croods en je begrijpt misschien waar dit vandaan komt. Klopt dit wel? Of waren het juist vakmensen die tot bijzondere dingen in staat waren?
Tijdens dit onderwijsprogramma spelen de leerlingen de hoofdrol in een spannend verhaal, waarbij ze samen tot een oplossing moeten komen. Ze ervaren welke technieken de mensen in verschillende periodes uit de prehistorie gebruikten, hoe ze leefden en hoe innovatief ze waren.
Na de pauze gaan ze in groepen onder begeleiding van eigen leerkracht de expositie verder bekijken. Om 11:25 uur verzamelt de groep zich bij de ingang voor vertrek.
Lesmateriaal
Wij adviseren je om het bezoek aan het museum en de tentoonstelling met de leerlingen te bespreken. Er is geen lesmateriaal beschikbaar.
Programmatijden
09.00 uur: Bezoek expositie onder begeleiding van de museumdocent
10.30 uur: Pauze
10.45 uur: Vervolgbezoek expositie onder leiding van de eigen leerkracht
11.25 uur: Verzamelen bij de ingang, klaar maken voor vertrek
11.30 uur: Einde programma
Praktische informatie
Voor wie: Praktijkonderwijs, BB, KB, GL, TL
Max. aantal leerlingen: 40
Benodigde begeleiding: min. 1 begeleider per 15 leerlingen
Boekingsperiode: januari t/m april 2025
Duur: 2,5 uur
Locatie: Assen
Programmakosten: € 5,00 per leerling
Busvervoer: € 3,50 per leerling en begeleider
Aansluiting onderwijs
De leerlingen verwerven enige kennis over en krijgen waardering voor aspecten van cultureel erfgoed.
Sluit aan bij
Geschiedenis (Tijdvak Jagers en boeren), Mens en Maatschappij
Annuleringsregeling
Voor de busreizen en het educatieve programma zijn de annuleringsregelingen van K&C en het betreffende museum van toepassing. Wanneer je als school te laat annuleert hebben wij en het museum het recht de kosten in rekening te brengen.